Skoda представи новия Superb

Чешкият производител Skoda представи новото поколение на флагмана Superb. Четвъртата генерация на модела е преобразено отвътре и отвън, а в технологично отношение е унифицирана с Volkswagen Passat. Има две фундаментални нововъведения – първо, адаптивното окачване е достъпно срещу допълнително заплащане за Superb, и второ, за първи път в гамата се появи „мек хибрид“.

Освен това производството на Superb е преместено от Чехия в Словакия – отсега нататък моделът ще се сглобява в същия завод като Passat. В Европа продажбите на новия продукт ще започнат през пролетта на 2024 г.

Снимка: Skoda

Независими и обективни новини – Actualno.com ги представя и във Viber! Последвайте ни тук!

„Четвъртият“ Superb е изграден върху модулната платформа MQB Evo. Ако сравним новия модел с неговия предшественик, той е нараснал на дължина, станал е малко по-висок, но по-тесен, а разстоянието между осите остава същото. Обемът на багажника се е увеличил за лифтбека е 645 литра (+20 литра), за комбито е 690 литра (+30 литра). Интериорът също е станал по-просторен, като има повече пространство над главите на водача и пътниците.

Още: Skoda представи новия Kodiaq

Skoda отбелязва, че всички панели на каросерията на Superb са нови и поради по-големия ъгъл на предното стъкло аеродинамиката е подобрена: коефициентът на аеродинамично съпротивление е намален с 10-15 процента и е 0,23 за лифтбека и 0,25 за комбито. Можете да различите четвъртото поколение модел от третото по нова оптика, модернизирана радиаторна решетка и малко по-различни брони.

Снимка: Skoda

Интериорът изглежда по-модерен – вече в основната конфигурация Superb има 10-инчов диагонал на цифровия инструментален панел и 10- или 13-инчов екран на мултимедийната система (в зависимост от нивото на производителност), а също така ще се предлага проекционен дисплей. Превключвателят на скоростната кутия е „преместен“ на кормилната колона, а над централния тунел се появиха физически „шайби“ Smart Dials с вградени екрани. За версията Combi се предлага електрическо задвижване на вратата на багажника.

Още: Skoda обнови два от моделите си – Scala и Kamiq

Двигателната гама е представена от три бензинови агрегата с обем от 1,5 до 2,0 литра с мощност 150, 204 и 265 конски сили и 2,0-литрови дизелови двигатели с мощност 150 и 193 конски сили. Базовият бензинов двигател е допълнен от 48-волтов стартер-генератор – версия „мек хибрид“, предлагана за първи път за Superb. Скоростната кутия е седемстепенна DSG. Задвижването на всички колела се предлага само при най-мощните модификации.

Снимка: Skoda

Plug-in хибридът също остава в гамата, но е достъпен само комбито Superb. Електрическият му агрегат включва 1,5-литров турбо двигател и електрически мотор, които заедно развиват 204 конски сили. Хибридът е с предно задвижване. Капацитетът на батерията е 25,7 кВт/ч. Само на електричество този Superb Combi изминава повече от 100 километра.

Skoda електрифицира и „Тур дьо Франс“

Източник: Actualno.com