BYD печели почти седем пъти по-малко от Tesla от продадена кола

Китайският производител BYD е продал 2 706 075 автомобила на вътрешния пазар през 2023 г., увеличавайки паричните си резерви осем пъти в сравнение с края на 2019 г. Според пазарни анализатори печалбата на компанията от всяко продадено превозно средство миналата година е била под 1250 долара.

Китайски автомобилен гигант отваря първия си завод в Европа

Големият конкурент в световен мащаб – Tesla, обаче печели много повече – над 8250 долара от бройка. През миналата година компанията на Илон Мъск е продала 1,81 милиона автомобила в световен мащаб, включително 603 664 в Китай, нареждайки се на второ място след BYD. В същото време нетната печалба на Tesla възлиза на 14,9 милиарда долара.

Сравнявайки данните за продажбите на тези компании, може спокойно да се каже, че стратегията на BYD е да завладее по-голям дял от пазара. Много китайски производители работят по този начин, така че подходът на новия голям играч на световната автомобилна сцена е напълно логичен.

Още: Въпреки спада на продажбите Tesla се върна на върха

Независими и обективни новини – Actualno.com ги представя и във Viber! Последвайте ни тук!

Но дори въпреки малките печалби, паричните резерви на BYD са се увеличили осем пъти от края на 2019 г. През 2022 г. нетната печалба на компанията на продадено превозно средство е 775, което е спад от отрицателната година по-рано.

Големите производствени обеми и вертикалната интеграция позволяват на BYD да задава тона в ценовата война, която се води най-вече в Китай. По-рано тази година компанията стартира нов кръг от промоции, като същевременно разшири гамата Honon Edition, добави нови модели и намали цените. В резултат на това през март продажбите на колите на марката достигнаха нов връх – над 300 000 бройки. BYD планира да продаде 3 милиона автомобила до края на тази година

Първият електромобил на Xiaomi събра 50 000 поръчки за 27 минути

 

Източник: Actualno.com