10 невероятни ползи на сока от целина!

Целината е извънредно полезен зеленчук: той помага за понижаване на холестерола, предотвратява преждевременното стареене, укрепява имунитета и пречи за развитието на хронични заболявания като диабет и рак. Ползите от нея се дължат на обстоятелството, че този зеленчук е богат на антиокислителни съединения като флавоноидите, които подпомагат организма срещу свободните радикали и против увреждането на клетките от тяхна страна.

При това целината е с ниска степен в съдържанието си на калории, затова пък е богата на фибри и има диуретично действие. Тя създава усещане за ситост между храненията и намалява задържането на течности, което я прави подходяща за включване в диети за отслабване.

Целината се консумира сурова, варена, задушена, прибавя се към различни рецепти за салати и супи. Любопитното е, че може и да се пие като сок и чай.

Д-р Татяна Занин ни информира тук за нейните предимства. 

За още любопитни и полезни статии – очакваме ви във Viber канала ни! Последвайте ни тук!

Ползи от целината

Главните ползи от целината за нашето здраве са следните.

1. Осигурява антиокислително въздействие

Целината е наситена с витамин С, флавоноиди и други вещества с антиокислително действие. Затова нейната консумация неутрализира свободните радикали и предотвратява увреждането, което причиняват те на клетките; при това, редуцира възпаленията в организма. Това антиокислително действие предотвратява преждевременното стареене на кожата, има противораков ефект, намалява хроничните заболявания и поддържа здравето на сърцето.

5 превъзходни ползи за тялото, когато пием сок от целина

2. Редуцира холестерола

Понеже съдържа антиокислители и сапонини, целината ограничава „лошия“ холестерол – така предотвратява струпването му в артериите и, съответно, профилактира развитието на атеросклероза, инфаркт или инсулт.

3. Смъква кръвното

Целината оказва диуретично въздействие, защото е богата на калий. Тя разширява и отпуска кръвоносните съдове, подобрява кръвообращението и приспада кръвното налягане.

4. Улеснява загубата на тегло

Понеже има малко фибри и калории, съдържа витамини от групата В, както чрез диуретичното си въздействие, целината улеснява загубата на тегло, стига да е включена в здравословни и балансирани диета; тъй като намалява задържането на течности, повишава чувството за хранително засищане и подсигурява есенциални витамини на организма.

5. Профилактира уринарни инфекции

Целината е наситена с калий и вода, има диуретични свойства, които предотвратяват инфекции в пикочните пътища и образуване на камъни в бъбреците.

6. Помага за контролиране на диабета

Целината понижава степента на кръвната захар чрез съдържащите се в нея фибри и благодарение на антиокислителното си въздействие. Затова включването на този зеленчук в хранителното меню е полезно за хора с преддиабет или диабет.

7. Укрепява защитния потенциал на организма

Тъй като изобилства с витамин С, витамин А и антиокислители, целината подсилва имунната система и защитните функции на организма, предотвратява, например, грип и настинки.

8. Хепатопротективно въздействие

Определени научни изследвания демонстрират,, че целината може да има хепатопротективен (чернодробно-защитен) ефект, тъй като проявява значителна благотворна активност против увреждания в черния дроб.

9. Нормализира функционирането на стомашно-чревния тракт

Съдържащите се в целината фибри улесняват чревните движения, помагайки за облекчаване при състояние на запек. При това, тя успешно защитава стомашната лигавица и предотвратява образуването на язви. Някои проучвания констатират, че целината е в състояние да действа като спазмолитик и аналгетик (обезболяващо), облекчавайки стомашните болки.

Наистина ли е толкова полезен сокът от целина

10. Може да облекчи подаграта

Компонентите с противовъзпалително и антиокислително действие в целината са полезни за хора с артрит, подагра и висока степен на пикочна киселина.

Свойства на целината – обобщение

Целината е извънредно полезен зеленчук, богат на витамин С, витамин А и витамини от В-комплекса. Тя проявява антиокислителни, хепатопротективни, хипогликемични, противовъзпалителни, аналгетични, храносмилателни, спазмолитични, имунологични, липидопонижаващи, хипотензивни и диуретични свойства.

Внимание! Статията предоставя само общи сведения. Предпазвайте се от самолечение и се допитвайте винаги до лекар!

Източник: Actualno.com