Популярни напитки, които предпазват мозъка от заболявания

Популярните напитки, които предпазват мозъка от заболявания, привлякоха значително внимание през последните години поради нарастващия интерес към поддържането на когнитивното здраве и предотвратяването на невродегенеративните заболявания.

Въпреки че нито една напитка не може да осигури пълна защита, няколко напитки се свързват с потенциални защитни ефекти върху мозъка, когато се консумират като част от балансирана диета. Нека разгледаме някои от тези популярни напитки и потенциалните им ползи за здравето на мозъка.

Зелен чай: Известен със своите антиоксидантни свойства, зеленият чай съдържа съединения като катехини и полифеноли, които могат да помогнат за защитата на мозъка.
Изследванията показват, че тези антиоксиданти могат да намалят възпалението и оксидативния стрес, които са свързани с влошаването на когнитивните способности и невродегенеративните заболявания като Алцхаймер и Паркинсон.

7 полезни напитки за отслабване

За още любопитни и полезни статии – очакваме ви във Viber канала ни! Последвайте ни тук!

Редовната консумация на зелен чай се свързва с подобряване на когнитивните функции и по-нисък риск от развитие на деменция.

Кафе: Кафето е основен сутрешен продукт за мнозина и е богато на кофеин и антиоксиданти. Доказано е, че кофеинът подобрява когнитивните функции, включително бдителността, концентрацията и паметта.

Освен това кафето съдържа полифеноли, които могат да имат невропротективен ефект, като намаляват възпалението и предпазват мозъчните клетки от увреждане. Умерената консумация на кафе се свързва с намаляване на риска от болестите на Алцхаймер и Паркинсон.

Червено вино: Червеното вино съдържа ресвератрол – съединение с антиоксидантни и противовъзпалителни свойства. Ресвератролът е изследван заради потенциала му да предпазва мозъчните клетки от увреждане, да подобрява притока на кръв към мозъка и да подобрява когнитивните функции.
Въпреки че са необходими допълнителни изследвания, умерената консумация на червено вино като част от здравословния начин на живот може да допринесе за здравето на мозъка.

Боровинки: Макар че не са напитка в традиционния смисъл на думата, боровинките и сокът от тях са богати на антиоксиданти, особено на флавоноиди като антоцианините.
Доказано е, че тези съединения подобряват комуникацията между мозъчните клетки, подобряват паметта и намаляват оксидативния стрес в мозъка. Включването на боровинки или сок от тях в диетата ви може да подпомогне цялостното здраве на мозъка.

Чай от куркума: Куркумата съдържа куркумин – съединение, известно със своите противовъзпалителни и антиоксидантни свойства. Куркуминът обещава да предпази мозъчните клетки от увреждане, да намали възпалението в мозъка и потенциално да забави развитието на болестта на Алцхаймер. Чаят от куркума, приготвен чрез запарване на куркума на прах или пресен корен от куркума в гореща вода, е популярен избор за тези, които искат да подобрят здравето на мозъка.

Лекар: Това са 3-те най-полезни напитки, които предпазват от кръвни съсиреци

Зелени смутита: Комбинирането на зеленолистни зеленчуци като спанак или кейл с плодове, ядки и семена в смути може да осигури разнообразни хранителни вещества, полезни за здравето на мозъка.

Зеленолистните зеленчуци са богати на витамини, минерали и антиоксиданти, които подпомагат когнитивните функции и предпазват от свързания с възрастта когнитивен упадък. Добавянето на съставки като авокадо, което е с високо съдържание на здравословни мазнини, може допълнително да засили защитните ефекти на зелените смутита върху мозъка.

Добавки с рибено масло: Макар че не са напитка, добавките с рибено масло заслужават да бъдат споменати заради съдържащите се в тях омега-3 мастни киселини, по-специално докозахексаенова киселина (DHA) и ейкозапентаенова киселина (EPA).

Тези мастни киселини са от съществено значение за здравето на мозъка, тъй като играят решаваща роля за когнитивните функции, сигналите на невротрансмитерите и структурата на мозъчните клетки. Редовната консумация на добавки с рибено масло се свързва с подобряване на паметта, фокуса и цялостната мозъчна функция.

Статията има само информативна цел и не е препоръка или заместител на консултацията със специалист.

Източник: Actualno.com