Не само диета – това са най-добрите начини за предпазване от диабет

Руският ендокринолог д-р Оксана Лоле отбелязва, че за предотвратяване на захарен диабет е необходимо пациентите да се подлагат на медицински прегледи и медицински прегледи. А експертът препоръча на преддиабетиците да се занимават с ходене или танци.

Предпазване от диабет

„Ако откриете промени в кръвната захар и холестерола, избягвайте прекомерното наддаване на тегло, хранете се рационално и не преяждайте. Това е основното по отношение на профилактиката на диабета”, подчертава лекарят.

Лекарят е на мнение, че 30 минути упражнения на ден и най-малко 150 минути физическа активност седмично, както и правилното хранене ще помогнат за избягване на предиабет и начална форма на диабет тип II.

Колко въглехидрати трябва да ядете, ако имате диабет?

За още любопитни и полезни статии – очакваме ви във Viber канала ни! Последвайте ни тук!

Въпреки това, в случай на затлъстяване, нарушен глюкозен толеранс и липса на резултати от спорт и диета, д-р Лоле препоръчва да се свържете с ендокринолог.

Превенцията на заболяването се свежда до следното.

Диета, разделно хранене до 5 пъти на ден. Консумацията на рафинирани въглехидрати (захар, мед, конфитюри и др.) и наситени мазнини трябва да се намали до минимум. Основата на храненето трябва да бъде сложни въглехидрати и храни, богати на разтворими фибри. Като процент съдържанието на въглехидрати в храната трябва да бъде 60%, мазнини – около 20%, протеини – не повече от 20%. Предпочитание се дава на бяло птиче месо, постна риба, зеленчукови ястия, билкови отвари и компоти без добавена захар. Пърженото се заменя с варено, задушено, печено. От диетата трябва да се изключат сладкиши, газирани напитки, десерти, незабавни напитки със захар, бързи храни, пушени и солени храни.

Разумна физическа активност – физическата активност подобрява метаболитните процеси и повишава чувствителността на телесните тъкани към инсулин.

“Предотвратявайки диабет тип 2, вие действате в полза на целия организъм. Правилната хранителна система, умерената физическа активност и контролът на теглото са основни понятия за профилактика не само на диабет, но и на хипертония, инсулт и инфаркт. За ранно откриване на захарен диабет е необходимо да се определя нивото на захарта поне веднъж годишно”, казва лекарят.

Как да разпознаем захарния диабет – проверете себе си

Важно: Статията не замества балансираното хранене и консултацията със специалист!

Източник: Actualno.com