Може ли да се ядат ягоди при диабет

Един от подходящите плодове за диабетиците са ягодите. Гликемичният индекс (индикатор, който отразява скоростта на увеличаване на глюкозата след хранене) на плода е 32 единици – тази стойност е в диапазона на ниския индекс и тя не представлява опасност за диабетици. Умереното количество ягоди е дори полезно при това заболяване. Препоръчителното количество за консумацията им е 100-150 гр.

Ползи от ягодите 

Ползите от градинските ягоди се дължат на високото съдържание на аскорбинова киселина – 100 гр плодове съдържат 86% от дневния прием на витамин См съобщава изданието The Health Site.

Други витамини има в малки количества, но освен тях ягодите са богати на силиций, бор, кобалт и други микроелементи.

Билката, която е най-добрият тор за ягодите през април

За още любопитни и полезни статии – очакваме ви във Viber канала ни! Последвайте ни тук!

Ягодите съдържат омега-3 мастни киселини (16,6% от дневната норма), глюкоза (27%), фитостероли, фибри, нишесте, захароза (малка част), оксалова киселина (15,8 mg на 100 гр). Богатият състав придава на този плод цял набор от полезни качества. За диабетиците способността му да намалява нивата на кръвната захар е ценна, така че яденето на ягоди при диабет е не само разрешено, но и полезно.

Ако диабетът се развие по време на бременност (патологията се нарича гестационен диабет), на жените се предписва почти същата диета, както при диабетици тип 1-2, с тази разлика, че хранителната стойност на диетата на бременната жена трябва да осигурява необходимите вещества не само за майката, но и за нероденото бебе.

Ягодите отговарят на всички изисквания на диетата за диабет, така че те могат да се консумират при гестационен диабет, ако бременната жена няма индивидуална непоносимост към този плод. Полезни свойства на ягодите

По съдържание на витамин С ягодите са на второ място след боровинките и касиса. Достатъчно е да изядете 5 зрели плода, за да осигурите на тялото същото количество аскорбинова киселина, колкото един голям портокал. Въпреки това, за да се запази витамин С, плодовете трябва да се берат заедно със зелените „опашки“, за да се намали навлизането на въздух в плодовете.

Факт е, че витамин С се разрушава под въздействието на кислорода, така че трябва само да откъснете дръжките на ягодите, докато ядете.

Освен аскорбинова киселина, ягодите съдържат много желязо, калций, калий, йод, цинк, мед, витамин В и фолиева киселина. Яденето на този плод подобрява работата на храносмилателната система и стимулира апетита. Ягодите имат диуретично, противовъзпалително и антипиретично действие, а запарката от листата им спомага за понижаване на кръвното налягане.

Ягодите засилват метаболитните процеси в организма, насърчават по-доброто прочистване на организма и активират усвояването на йод.

На колко време трябва да се пресаждат ягодите?

Важно: Статията не звмества балансираното хранене и консултацията със специалист!

 

Източник: Actualno.com