Коя е най-добрата ядка при висок холестерол и по колко трябва да се яде на ден

Някои видове ядки помагат за понижаване на нивата на холестерола. За това говори Александър Созикин, доцент от катедрата по физиология, човешка екология и биомедицински знания на Държавния университет за образование в Москва.

Най-добрата ядка при висок холестерол

„Редовната и продължителна консумация на 100-150 грама орехи на ден води до намаляване на нивото на лошия холестерол в кръвта“, казва специалистът.

Лекар: Тази храна намалява холестерола и канцерогените в кръвта

Д-р Созикин добавя, че ядките съдържат полиненаситени мазнини и омега-3 мастни киселини. Те попълват нивото на “добрия” холестерол, а антиоксидантите, витамините и други основни хранителни вещества в състава им се абсорбират лесно в човешкото тяло.

За още любопитни и полезни статии – очакваме ви във Viber канала ни! Последвайте ни тук!

„Орехите, бразилските и кедровите ядки, както и лешниците, кашуто и пеканите помагат за намаляване на холестерола при правилно и рационално хранене“, коментира биологът.

Лекарят препоръчват на хора от почти всички възрасти да ядат орехи – както възрастни, така и деца (но не по-рано от две, а за предпочитане три години). Този продукт не само енергизира, дава сила и стимулира всички най-важни процеси в организма, но и повишава устойчивостта му към различни заболявания:

Редовната консумация на орехови ядки подобрява работата на сърдечно-съдовата система, възстановява метаболитните процеси, нормализира протеиново-мастния метаболизъм и насърчава цялостното укрепване на имунната система. Орехите са особено полезни за тялото, когато рискът от заразяване с вирусни инфекции и настинки се увеличава.

Веществата, които влизат в състава на ядката, могат да подобрят функционирането на хематопоетичните органи, да нормализират нивата на кръвната захар, да укрепят стените на кръвоносните съдове и да предотвратят появата на холестеролни плаки.

“Орехът е отличен антиоксидант, така че може да бъде ефективна превантивна мярка за предотвратяване на рак. Консумацията му оказва положителен ефект върху състоянието на пикочно-половата система и храносмилателния тракт. Протеинът в този продукт помага за възстановяване на естествената чревна микрофлора, облекчава запек и дисбиоза. Ползите от орехите се крият не само в ядките, но и в останалите „съставни“ части на ядката – черупката, преградите, кожата на перикарпа и дори листата. В суров вид те, разбира се, са малко полезни, но от тях могат да се приготвят лечебни отвари и тинктури”, казва още специалистът.

8 чая, които помагат при висок холестерол

Важно: Информацията е предоставена за справочни цели. Консултирайте се със специалист за противопоказания и странични ефекти и в никакъв случай не се самолекувайте. При първите признаци на заболяване се консултирайте с лекар.

 

 

 

 

 

 

 

 

Източник: Actualno.com