За какво са полезни ягодите

Ягодите са здравословно допълнение към вашата диета. Руският диетолог д-р Олеся Трепова посочва няколко добри причини да ядете повече плодове.

Ползи от ягодите 

Специалистът припомня, че плодът е богат на витамин С, витамини от група В, калий, магнезий, калций, желязо, фосфор, йод, фолиева киселина и фибри, съдържа антиоксиданти, въглехидрати, протеини и дори мазнини.

Диетологът отбелязва, че консумацията на този плод осигурява сериозна „подкрепа“ за здравето. Благодарение на него можете да подобрите работата на сърцето, тъй като калият регулира кръвното налягане и укрепва сърдечния мускул. Ягодите също така са полезни за укрепване на имунната система и за предотвратяване на различни заболявания, включително рак. Продуктът съдържа антиоксиданти – те се борят със свободните радикали и защитават клетките.

Билката, която е най-добрият тор за ягодите през април

За още любопитни и полезни статии – очакваме ви във Viber канала ни! Последвайте ни тук!

Но ценните свойства на ягодите не свършват дотук. Според лекаря благодарение на фибрите в плода може да се подобри храносмилането. И благодарение на витамините в състава си, възстановяват красотата на кожата и зрителната острота.

“Въпреки това си струва да припомним, че градинските ягоди са едни от най-сладките и алергенни плодове, а високата киселинност на продукта влияе негативно на зъбния емайл”, изяснява д-р Олеся Трепова. 

Ягодите съчетават в състава си желязо, аскорбинова и фолиева киселина. Това ги прави много полезен при желязодефицитна анемия.

Плодът съдържа манган, важен елемент за тялото. Той участва в синтеза на серотонин (“хормона на щастието”), укрепва костите и спомага за подобряване на функционирането на ензимите.

Малките светло оцветени семки на плода съдържат биологично активен цинк, който има положителен ефект върху половите хормони.

Ягодите са източник на антиоксиданти. Предпазват сърдечно-съдовата система от увреждане. А калият в състава им помага за регулиране на кръвното налягане.

Торене на ягодите с йод – ето как се прави

Важно: Статията не замества балансираното хранене и консултацията със специалист!

Източник: Actualno.com