Защо колите с 4х4 са по-опасни през зимата?

Кросоувърите със задвижване на всички колела са много популярни в последно време. Повечето шофьори смятат, че системата 4×4 значително опростява шофирането през зимата, но на практика кросоувърите и SUV-моделите се държат по-непредсказуемо на хлъзгави пътища в сравнение автомобилите с едно задвижване. Затова и всеки трябва да бъде наясно защо през зимата е по-опасно да карате кросоувър с 4WD през зимата, отколкото кола с едно задвижване.

4WD или AWD. Каква е разликата между трансмисиите на всички колела?

От една страна, автомобилът със задвижване на всички колела може да ускори по-лесно на хлъзгави повърхности. В същото време рязкото ускорение може да изиграе жестока шега, особено ако водачът няма достатъчно опит в шофирането на кросоувър с 4WD. Човекът зад може да надцени възможностите си и лесно да надвиши оптималната скорост на зимен път, което от своя страна може да причини инцидент.

Друг важен момент е, че рязкото ускорение в някои ситуации може да е полезно, но трябва да се помните, че тежък кросоувър, например на лед, забавя също толкова добре или дори по-лошо от обикновения лек автомобил. Поради това много шофьори на SUV често попадат в инциденти, без да изчислят разстоянието и спирачния път.

Още: Защо задвижването 4х4 е опасно в града?

Независими и обективни новини – Actualno.com ги представя и във Viber! Последвайте ни тук!

На хлъзгави повърхности превозните средства с постоянно задвижване на всички колела могат да се държат непредсказуемо в зависимост от това кое колело първо губи сцепление. Например, при колите с едно задвижване всичко е ясно – рязкото натискане на педала на газта ще доведе до приплъзване на задния мост (при задвижване на задните колела), а при задвижване на задните колела – предния мост (при преден -Задвижване на колелата).

Затова и като цяло е невъзможно да се предвиди поведението на автомобили с постоянно задвижване на всички колела в такива ситуации. Единственият вариант е да се намали скоростта си, за да може шофьорът да се справите с внезапна загуба на контрол.

Още: Как да не трябва да загрявате колата в студа

 

 

Източник: Actualno.com