Експерти: Това е единственият режим, който трябва да спазвате

Намирането на идеалния хранителен режим може да бъде трудно – особено за повечето от нас, които обичат да ядат! Но въпреки мнението на мнозина, здравословното хранене не означава, че трябва да изключите от хранителния си режим всичко, което обичате.

Още: Естествени и ефикасни начини за сваляне на високото кръвно налягане

Според експертите диетата 80/20 е олицетворение на балансиран хранителен режим – и може да го поддържате с удоволствие през целия си живот. Диетата включва консумиране на чисти, пълноценни храни през около 80 процента от деня, докато останалите 20 процента се изразходват за ядене на “измамни” храни, включително въглехидрати.

“Правилото 80/20 може да бъде фантастичен начин да се наслаждавате на храните, които обичате, и да контролирате теглото си”, казва Сара Берндт, диетолог (R.D.) на Complete Nutrition, в статия за списание Shape.

За още любопитни и полезни статии – очакваме ви във Viber канала ни! Последвайте ни тук!

За разлика от други ограничаващи диети, включително безглутенови и палео диети, диетата 80/20 е лесна за поддържане за дълъг период от време.

“Това е по-жизнен стил на хранене, който ви позволява да се насладите на няколко специални лакомства, без да изпитвате чувство на вина”, казва Шарън Палмър, д-р по медицина и автор на книгата ” Живот с растителна енергия” пред Shape.

Често консумирането на храна, която не се вписва в категорията “здравословна”, може да доведе до вредни тактики като напълняване и изкривени представи за образа на тялото.

Макар че този план за хранене може да звучи почти прекалено добре, за да е истина, има уловка: той не е подходящ за отслабване. Дори ако приемате големи количества здравословни храни като зеленчуци, плодове, ядки и подходящи протеини, можете да надвишите енергийните нужди на организма си и по този начин да наддадете на тегло. Като цяло приемът на калории все още има значение, така че този метод може да е най-добър за поддържане на теглото, а не за отслабване.

“Правилото 80/20 е много свободна насока и може да се прилага към начин на хранене, който вече е балансиран, що се отнася до калорийните нужди”, казва Палмър.

И само защото правилото 80/20 ви позволява да си позволите някои “лакомства”, това не означава, че трябва да се натъпчете с поредния пакет чипс или кутия бисквити.

“Все още е важно да практикувате умереност и контрол на порциите с правилото 80/20”, каза Берндт. “Опитайте се да разглеждате [20-те процента снизхождение] по-скоро като общо правило”, отколкото като конкретна цел, която трябва да постигате всеки ден.

Не забравяйте, че 20-те процента свобода на действие не означават, че тези калории трябва да се изразходват за храни с нулева хранителна стойност – и определено не е необходимо да изяждате целия процент.

“Всяко хранене е възможност да подхраните тялото си”, казва Палмър. “За много от нас всяка хапка трябва да се брои, за да ни възнагради с фибри, протеини, здравословни мазнини, витамини, минерали и фитохимикали (растителни съединения с антиоксидантно и противовъзпалително действие).”

Още: Лекар: 5 начина, които ще ви помогнат да понижите своя холестерол

Палмър също така предполага, че е по-добре да се стремим към по-ниска от тази норма, тъй като повечето “хора наистина имат лоша преценка за количеството храна, което ядат, и постоянно подценяват калориите и порциите”. Като цяло е важно да мислите за тази порция по-скоро като за награда, отколкото като за необходимост, особено като се има предвид, че здравословното хранене ще ви помогне да желаете по-малко сладкиши в дългосрочен план!

Източник: Actualno.com